19 Aralık 2010 Pazar

Düsseldorf

Düsseldorf'taki Medica tıp fuarı için Kurban Bayramı'nın birinci günü sabah yola koyuldum. Gündüzleri fuarı gezip toplantılarımı yaptım, akşamları ise şehri gezme fırsatı buldum.

Daha uçak Düsseldorf'a doğru alçalırken Ruhr bölgesine geldiğinizi anlıyorsunuz. Gerçi Ruhr bölgesi Düsseldorf'un biraz kuzeyi olsa bile etraftaki fabrikalardan Almanya'nın meşhur sanayi ve maden bölgesi Ruhr'u hissediyorsunuz.

Almanya denince aklıma hep DB yani Deutsche Bahn gelir. Ulaşım özürlüsü ülkemizin aksine Almanya demir ağlarla örülüdür ve her yere trenle kolayca ulaşabilirsiniz. Her geçen sene bilet fiyatları artsa da metroda da geçen günlük kartlarla hem işinizi görmek hem de şehri gezmek çok kolay oluyor.

Düsseldorf küçük bir şehir, fakat sanırım zengin bir şehir. Lüks mağazalar, lüks restaurantlar ve son model arabaları görmek mümkün. Ruhr bölgesindeki mütevazi şehirlerin aksine bu şehirde para olduğu belli. Fuar alanı çok meşhur, sanırım 17-18 büyük hall var. Medica fuarı ise şimdiye kadar gördüğüm en büyük dolayısıyla en rezil fuar, gez gez bitmiyor. Umarım bir daha gitmem gerekmez.

Almanya'ya gitmeyi her daim sevsem bile Almanya kışın gezmek için çok ideal değil. Kasım ayında İstanbul 22 dereceyken Düsseldorf'ta 2 dereceydi. Resmen dondum, hemen burnum akmaya başladı.

Nereleri gezdim, neler gördüm;
* Şehrin merkezi küçük ve gezmesi kolay. Herşey ana tren istasyonu Hauptbahnof ile Rhein nehri arasında kalan bölgede. Yürüyerek kolayca gezebilmek mümkün.
* Königsalle yada kısa adıyla Kö şehrin ana caddesi. Bütün ünlü mağazalar bu caddede.
* Bu caddeden Rhein nehrine doğru yürürseniz Bolker, Flinger, Berger, Citadel, Kurze, Ratinger, Schul Strasse caddelerine ulaşıyorsunuz. Bu caddelerde restaurantlar, kafeler, barlar yer alıyor. Yani şehrin kalbi.
* Rhein nehrinin kıyısı kesinlikle yazları güzeldir. Kışın herhangi bir atraksiyon yoktu.
* Burgplatz, Carlsplatz, Marketplatz, Heinrich Heine Alle gibi yerler ise şehrin meydanları, mutlaka yürümek vakit geçirmek lazım.
* Sclossturm ise Rhein kıyısında küçük bir kule, güzel bir görüntüsü var.
* Rheinturm ise şehrin meşhur kulesi, ışıklandırması da hoş. Rathaus ise her Alman şehrinin vazgeçilmezi.
* Şehrin en popüler restaurantı Uerige isimli mekan. Meşhur Alman biralarını ve özellikle Düsseldorf'un birazı olan Diebels Alt Bier'ı tadmak mümkün. Maredo Steakhouse ise birkaç tane gördüğüm Arjantin restaurant zinciri. Ben bir akşam yemeğini orada yedim, makul fiyatlarla et yiyebilirsiniz. Im Goldener Kesse Rest ve Berolina Bay Bar diğer tavsiyelerim. Gece hayatı için ise 3001, Checkers Club ve tabiki Hooters (Berger Str'de) tavsiyelerim.

Neticede dört gün geçirdiğim Düsseldorf, bende Münih yada Berlin gibi etkileyici izlenimler bırakmasa da benden geçerli not aldı. Benim notum 10 üzerinden 6,5.

Köningsalle yada Kö 

Katedral



Rhein kıyısı ve restaurantlar

Schlossturm

Rheinturm

Şehir merkezi

Pazar yeri

Hiç yorum yok: